Øl og barrierer i danske restauranter

Kom til et inspirerende foredrag om øl og barrierer i danske restauranter. 

Øl-salget i forbindelse med restauranterne har været ret stagnerende på trods af udviklingen i special øl i de sidste 15 år. Selvom andelen af dansk special øl alene er steget fra 0,5 procent til 5,9 procent i løbet af det sidste årti, falder ændringen i mængden af øl, der sælges i de danske restauranter.

Den primære type øl, der forbruges i det danske samfund, domineres stadig af den standardiserede Pilsner, som udgør 65 procent af den samlede andel.

Mathias Fischer, Ølsommelier med fire års erfaring i markedsanalysebranchen og Jan Jørgensen Marketing Manager, KUBO Robots har undersøgt det danske restaurantmarked for at belyse hvilke barrierer, der er omkring øl i en restaurations kontekst.

Dataindsamlingen har bestået af 16 dybdegående interviews af kokke, tjenere og restaurantgæster. En række forskellige medium til high-end restaurant blev valgt, hovedsagelig i og omkring Fyn. De fortæller om undersøgelsens resultater og giver nogle bud på, hvad der afholder øl fra at spille en større rolle i restaurationbranchen.

Det foregår den 9. maj kl. 16.00-18.00 på Landbrugsvej 55.

Pris 100 kr.

Tilmelding
Tilmelding sker via mail til Marianne Broe på broe@koldcollege.dk. Betal via MobilPay på 63 13 20 99 og anfør teksten "øl+ dit fulde navn".